Sujet: Des objectifs Carl Zeiss en monture Nikon F

Modérateur: Modérateurs

Poster une réponse

Des objectifs Carl Zeiss en monture Nikon F

par pyroclastique » Mercredi 26 Avril 2006 7:38

L'opticien Carl Zeiss doit sous peu lancer une toute nouvelle gamme d'objectifs pour reflex Nikon.
Appelée ZF ces objectifs seront équipés d'une monture Nikon F.
Il seront compatibles à la fois avec les réflex argentiques et numériques. La qualité des optiques Zeiss est maintenant presque légendaire et certains fidèles se réjouiront de cette nouvelle.

Certaint d'entre vous ont il des prévisions d'achat ?

Photos: 1193
pyroclastique

Membre VIP
Membre VIP

Boitier 1: - Nikon D700

Objectif 1: - Nikkor 24-70mm f/2.8G ED AF-S

Objectif 2: - Micro Nikkor 60mm f/2.8 D AF

Flash 1: - Nikon SB-800

Flash 2: - Nikon SB-800

Publicité

par Fred_pol » Mercredi 26 Avril 2006 15:24

Sur le site de Carl Zeiss (en anglais desole) :

Overview Nikon (ZF) Links

ZEISS Lenses for Nikon F Mount

ZF is a new range of interchangeable lenses for Nikon SLR cameras, both analog and digital. ZF lenses bring the highly acclaimed Carl Zeiss image quality to the Nikon SLR camera system, which has been the preferred equipment of millions of professional and ambitious amateur photographers for decades. ZF lenses can also be used on the Sinar m professional digital camera and a multitude of industrial video cameras.

ZF lenses provide Nikon F-mount cameras with the creative potential and phototechnical performance available so far only in the Contax system. In addition, ZF lenses incorporate new technical advances from the ZEISS Ultra Prime®, Master Prime® and DigiPrime® lenses for motion picture cameras. Results have been seen in feature films like "Lord of the Rings", "Alexander", "King Arthur", "Air Force One", "Collateral", "King Kong" and many commercials and music clips.

Like the ZEISS lenses for motion picture, ZF lenses feature unusually high mechanical quality, fixed focal length, very precise manual focussing, reliability, and exceptional durability. Special attention is paid to guarantee absolute color matching throughout the whole range of lenses resulting in state-of-the-art image quality.

Presentation du 50mm f/1,4
Presentation du 85mm f/1,4
DataSheet 50mm f/1,4
DataSheet 85mm f/1,4

Photos: 384
Fred_pol

Membre VIP
Membre VIP

A+, Fred

☆ Mes photos sur Pix: Mes photos sur pixelsites (suspendu) ☆ Mon site web: www.fdskphoto.com ☆ Facebook: fdskphoto

par pascom » Mercredi 26 Avril 2006 15:57

Les prix :shock:

Nikon (ZF)
Planar T* 1.4/50 ZF
(incl. Lens Shade) (1) 1405-174
499.14

Planar T* 1.4/85 ZF
(incl. Lens Shade) (2) 1405-176
999.14

Photos: 2743
pascom

Membre VIP
Membre VIP

par Fred_pol » Mercredi 26 Avril 2006 16:04

Ceux des prix en Euros ?
J'avais cru voir des prix similaires mais en $.

Photos: 384
Fred_pol

Membre VIP
Membre VIP

A+, Fred

☆ Mes photos sur Pix: Mes photos sur pixelsites (suspendu) ☆ Mon site web: www.fdskphoto.com ☆ Facebook: fdskphoto
Poster une réponse

Poster une réponse

Citer la selection