Sujet: Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8E ED VR [Topic général]

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par LeZinzin » Lundi 29 Janvier 2018 21:08

alain x a écrit:Je connais des photographes de mires et de briques qui font autant de "vraies" photos avec ce qu'ils testent, et qui donnent leur avis sur les photos de la vraie vie.
Il se trouve que les 24-70/2,8-E qu'ils ont testé donnent des "trous" de netteté inexpliqués aussi à grande distance, dans la vraie vie.
Ce qui explique et caractérise leur réticence ;-)


Quand je vois ce bilan , et après avoir lu l’ensemble du test , j’ai presque l’impression que l’on ne parle pas du même objectif :
http://www.photozone.de/nikon_ff/1010-n ... fx?start=2

Je n’avais pas pris l’ancien 24-70 à cause de son manque d’homogénéité avec des résultats effroyables dans les angles .

Cette version VR est incroyable sur ce plan là ( de tous les photos tests vues sur internet , il est même très au dessus de la mêlée 24-70 ).

Alors oui le piqué absolu est inférieur aux autres , excellent au mieux , mais la performance est homogène .

Après effectivement, ça dépend de ce que l’on cherche en fonction de sa pratique :yes:

Pour ma part 24-35 f2.8 et 50-70 f4.0 , c’est excellent :yes:

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par alain x » Lundi 29 Janvier 2018 21:25

On parle du même objectif, mais pas du même test.
Un excellent caillou sur D3x peut se montrer à la peine sur D810/850.
C’est ce qui explique les discordances apparentes.

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par LeZinzin » Lundi 29 Janvier 2018 21:33

alain x a écrit:On parle du même objectif, mais pas du même test.
Un excellent caillou sur D3x peut se montrer à la peine sur D810/850.
C’est ce qui explique les discordances apparentes.


En l' occurrence , il est à la peine sur D3X et excellent sur D850 , pas dans la logique des choses ...

C' est simple , les tests d' une manière générale étaient si mauvais ( à part quelques uns ) que je me suis forcé à tester cette optique pensant que de toute façon le Tamron donnerait globalement de meilleurs résultats :yes:

genre DXO :

Nikon 24-70mm f/2.8E Conclusion: Disappointing DxOMark scores

With the original Nikon 24-70mm f/2.8G version announced in 2007 and thus over 8 years old, an updated version for the Nikkor lineup was due. The 24-70mm f/2.8E’s new features are certainly welcome additions, particularly the inclusion of a four-stop VR system, which makes this popular zoom lens even more versatile.

But what seems to be a complete redesign of the optical system has made an already bulky lens even bigger and heavier, which is a serious consideration if you’re looking for an all-in-one lens to carry around a lot. At $2,397, it’s pretty expensive, too — in fact, $600 more than the original G-type version and a whopping $1,100 over the Tamron 24-70mm f2.8 Di VC USD third-party equivalent. Perhaps all of that could be forgiven if the new Nikon 24-70mm f/2.8E had raised the bar for optical performance, but as we’ve seen from its DxOMark scores, this disappointingly isn’t the case. Overall sharpness is down compared to its predecessor and slightly worse at the critical setting of f/2.8. While chromatic aberration has been improved slightly, it’s still far from good at the wider focal lengths.


Et puis il y en a qui vont plus loin et dont le commentaire et en adéquation avec ce que j' ai vu : ( https://photographylife.com/reviews/nik ... m-f2-8e-vr ) :

Summary of Optical Performance

Before putting the lens through its paces in my lab environment, I decided to take a photography tour with the lens and see how it would perform in real life in the field. To my surprise, I did not see any optical problems with the lens – it performed admirably, showing amazing sharpness, colors and micro-contrast, something we are used to seeing from such high-end lenses. Based on my field observations I wrote my first impressions, praising the lens for its overall performance and versatility. And yet after I got home and tested the lens, I could not believe what I was seeing – the Nikon 24-70mm f/2.8E VR just could not resolve all the fine detail that was present when shooting in the field.


At first, I was a bit confused by this phenomenon, thinking that perhaps I somehow managed to damage my lens sample (although I never dropped and bumped the lens anywhere). So I requested a few more copies of the lens to see how they would do. Over a period of the next 6-9 months, I tested three more lens samples, all of which showed very similar resultsthe lens would do quite well in the field, but when shooting test targets at close distances, it showed pretty average, sometimes even abysmal results, particularly in the center of the frame. It became clear that Nikon certainly changed something in the lens and it turned out that it was done for a good reason. Basically, Nikon decided to address the weak corners (the biggest shortcoming of its predecessor) by changing the balance of sharpness across the frame. Instead of concentrating all the resolving power to the center of the lens as it was done on the 24-70mm f/2.8G, the new optical design was aimed at distributing that sharpness all the way to the extreme edges. This came with its own set of problems, as the center of the frame was no longer as stellar as it used to be. In addition, the balance of sharpness was also pushed towards infinity, giving less priority to subjects at very close distances – which is probably why many early reviews indicated poor sharpness numbers. You can see this clearly in the Optical section of this review, where I show numbers measured by Imatest, along with 100% crops from extreme corners, all shot at infinity focus.

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par LeZinzin » Lundi 29 Janvier 2018 21:56

Des coins comme ça , sur un 24-70 ici à F4.0 , c' est quand même très très bon , d' autant que la MAP a été faite sur le 3 ou 4ème bateau en partant de la gauche , donc ici un peu hors focus même si la PDC est géante sur un GA

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NIKON D850 expo 1-1250 s à f - 4,0 focale 32 mm ISO 64.jpg (431.02 Kio) Vu 170 fois

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